miercuri, 30 aprilie 2014

Greseala pregnanta din marketing-ul online: atragerea vizitatorilor pe homepage-ul site-ului propriu

Exista nenumarati specialisti care ofera servicii de promovare online seo si pe mediile sociale, retelele social media. Multi dintre ei au constatat ca multi dintre clientii lor considera ca imediat ce incepi o campanie de promovare online si pe retelele amintite mai sus, este sa aduci trafic pe landing page-ul site-ului, mai exact pe homepage. Concluzia este ca ei gresesc frapant. Nu este normal sa atragi vizite pe o singura pagina si atat pentru ca risit o serie de evenimente mai mult sau mai putin daunatoare pentru intreg site-ul si business-ul, pe platforma online si in afara site-ului.

Explicatia pentru ceea ce am amintit mai sus, conducerea clientilor pe homepage, indiferent de contextul in care este introdus link-ul acestei pagini, inseamna un total nonsens. Se stie ca pagina de pornire sau landingpage-ul site-ului este locul de intrare in adevartul cuprins al site-ului. Ofera, de obicei, informatii diverse, generale, mesaje care apar la modul general despre ocompanie. In interiorul site-ului exista pagini web care sunt dedicate promotiilor, ofertelor speciale, pachetelor de servicii si detalii spre serviciile fimei. Apar datele de contact, meniu, diferite date care tin de intreaga activitate a echipei etc.

Daca ne gandim sa trimitem un vizitator sau client, ori potential client direct pe pagina generala, exista sanse sa fie derutat si sa ramana cu o impresie negativa despre site: riscam sa il pierdem din start, fara sa stie ce ofera site-ul si firma respectiva. Mesajul pe care il transmitem este ca desi el cauta ceva anume, citeste in artocolul meu despre ce i-a trezit interesul, insa il timitem neprofesionist intr-un loc in care ii oferim de toate. Putem incepe sa targetam un anumit tip de clienti pentru serviciile noastre prin campanii de Google Adwords. In acel moment trebuie sa ne gandim ca pagina care ofera acel tip de serviciu de pe site trebuie sa aiba linkul sau inscris in articolul pe care il citeste. Practic, linkul il conduce pe site exact in pagina care ofera ceea ce cauta el. Un homepae nu il lamureste si nu ii ofera solutia de care are nevoie. In campania google se pot introduce diferite formulare de a obtine un anumit serviciu, ii ofer informatii si ii ofer si posibilitatea unei oferte personalizate. Atunci cand ii oferi linkul exact, clientul este ca si luat in portofoliu.

Este foarte important sa conducem clientul pe pagina care ii ofera informatiile si produsele pe care le cauta si de care are nevoie. Se pot face mici campanii de remarketing, insa atunci cand creem o oferta personalizata, specifica cu nevoile unui client, nu avem cum sa dam gres. Exista sanse mult mai mari sa castigam clienti prin campanii targetate, decat prin campanii generale, prin mixuri de oferte si promotii sau lista de servicii, insa, in parte, parca, nici una nu este pe placul si doleanta clientului. Atunci cand acesta nu simte ca i se ofera ceva concret si exact, nu exista o probabilitate ridicata sa continue cu solicitarea de a i se oferi acel serviciu exact de tine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu