luni, 15 iulie 2013

O introspectie Google Penguin...

Supozitii sau speculatii cu privire la Google Penguin exista si sunt nenumarate. Noua versiune Penguin si-a schimbat sau nu algoritmii de indexare? Aceasta e intrebarea pe care specialistii si-o adreseaza. Se stie ca google lupta in permanenta cu site-urile care folosesc tehnici black-hat seo si cu sursele de spam pe internet pentru ca experienta clientilor care utilizeaza si viziteaza aceste sote-uri poate fi una negativa sau dezamagitoare, prestigiul motorului este afectata iar site-urile care spameaza clientii nu sunt indeajus de aspru penalizate.

Algoritmii google au ramas aceeasi in privinta scopului de aoferi valoare clientului, si prin noi versiuni si metode incearca sa reduca spam-ul. Manipulearea motorului prin metodele black hat seo sunt binecunoscute datorita rezultatelor din serps, de pe primele pozitii, care sunt pline de cuvinte cheie si continut optimizat strict pentru motor iar clientului nu ii ofera o experienta de calitate la vizita pe site.

Activitati indoielnice precum multe linkuri platite, inscrierea in directoare prin spamarea lor, comentarii in masa pe bloguri fara continut de calitate, anunturi pe site-uri de specialitate au devenit deja motive de a cobori PR si increderea unor site-uri care, o data dominau web-ul. In acelasi timp, afaceri online mici dar care se straduiasca sa construiasca sau se imbunatateasca continutul in site sunt ceea ce google cauta si ridica in serp. Link-uri sponsorizate nu au ce sa caute on web, ba mai mult decat atat, google a inceput de mult sa analizeze si linkurile interioare impreuna cu continutul lor. Nu numai home pages sunt cheie in optimizarea seo si in monitorizarea pentru indexarea in serp. Google stie ca exista site-uri care profita de faptul ca unele site-uri si-au optimizat paginile home atat de bine incat au prin locuri de frunte in serp, interiorul paginilor fiind slab si fara calitate sau acea valoare adaugata fiecarui site dintr-o nisa. Au existat site-uri ale caror pagini interioare au dominat web-ul o buna buacata de timp dupa anumite cuvinte cheie, asta mai ales pentru ca in cuvantul ancora si in interiorul textului au fost plasate cuvinte optimizate seo, fara prea multa legatura cu nisa sau cu ceea ce cauta utilizatorul.

Site-urile care sufera de caderi in rezultatele de cautare su care au fost scoase din serp sunt nevoite sa isi regandeasca strategia de promovare online, dupa noile reguli ale lui google si dupa masivele caderi de PR, site-urile trebuie sa se deoptimizeze si sa utilizeze noile cerinte dupa care se optimizeaza site-urile web.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu