marți, 6 mai 2014

Cum iti promovezi afacerea in mod gratuit sau aproape fara costuri

Cand ne gandim la partea de promovare a unui business online sau a unui site care reprezinta un business, e bine sa ne amintim sau sa cunoastem metode la care, poate, nici nu ne-am gandit, dar care aduc profit si prezenta atat online cat si offsite. De obicei, o afacere mica incepe cu un buget modest, sau chiar inexistent, dar metodele care nu necesita plata cu multe cifre si zeroruri sunt la indemana oricui, doar sa le aplice si sa o faca in mod constant. Nu spun ca nu poti sa apelezi si la firme care cer sume destul de mari pentru a primi trafic de calitate si vanzari de succes, insa atunci cand nu te bucuri de un buget pentru promovarea business-ului la inceput de drum, se pot lua in considerare mai multe metode pentru care nu trebuie sa platesti ci doar sa uzezi de tencitate si creativitate.

Metodele online, aplicabile promovarii pe internet cat si cele offsite, adica prin intercatiunea cu diferite persoane in diferite circumstante pot fi gratuite, de cele mai multe ori, nu costa decat abilitatile tale de interactionare si networking. Asadar, o metoda cat se poate de buna si care da rezultate mai ales daca o aplici constant, periodic, este sa apelexzi la prieteni si cunostinte care sa te recomande si sa te promoveze prietenilor si cunostintelor lor si asa mai departe. Nu te costa nimic sa le soliciti ajutorul, mai ales daca ai o oferat buna si ai incredere in ceea ce ai creat pentru clienti. Pote fi suficient sa iti mentioneze numele site-ului.

O alta solutie sau metoda este sa participi la conferinte din domeniul tau in care sa discuti cu cat mai multi oameni despre ceea ce ai tu de oferit, sa pui intrebari, ceea ce te poate ajuta destul de mult la promovarea afcerii si la atragerea de noi interesati si de clienti. Schimbul de carti de vizita este un aspect crucial in astfel de circumstante. Totodata, daca ai ocazia si skill-urile necesare, poti sa devii speaker la diferite conferinte din domeniu sau care sa reprezinte domeniul tau de activitate. Trebuie sa realizezi o prezentare fara cusur unde mentionezi site-ul tau si serviciile pe care le oferi.
In continuare, tot offsite, poti sa personalizezi tricouri, diferite obiecte de imbracaminte sau obiecte. Te poti simti ciudat la inceput, purtand hainele mai ales, insa constiutie o metoda de promovare foarte eficienta si care da rezultate destul de rapide, de obicei. In fiecare zi intri in contact cu oameni care pot reprezenta posibili clienti, e foarte posibil ca multi dintre ei sa nu te stie inca. Aceasta este ocazia sa intri in vorba cu ei si sa le prezinti business-ul tau.

Daca acestea au fost o parte de dintre metodele offsite de promovare, trebuie sa mentionez ca mai sunt inca cateva care te tin in prima linie de atac pentru noi clienti si oameni interesati de ce poti sa oferi pe piata. Ai sansa sa intri in contact cu prea locala si, mai tarziu, si nationala prin comunicate de presa. Poti fi o oportunitate pentru comunitatea in care traiesti, poate ca poti crea locuri de munca sau e posibilsa fi singurul din zona ta care ofer acel tip de produse sau servicii. Oameni sunt interesati mereu de noutati, iar daca creezi o perspectiva interesanta si atragatoare prin care sa promovezi sau sa trezesti interesatul comunitatii, atunci le-ai castigat inima. Poti trimite mai multor ziare locale comunicatul tau iar ele vor ajunge in mana a zeci daca nu sute de mii de locuitori.
In continuare, putem continua cu alte metode ingenioase si foarte eficiente de audienta si popularitate. Trebuie sa stii ca materialele publicitare traditionale de genul flyere-lor, al fluturasilor, al afiselor sunt practice si ajung usor in casele si in mana oamenilor. Iti faci carti de vizita, brosuri, contracte cu clientii existenti si orice document al afacerii tale, poti sa pui cu curaj logo-ul sau ceva reprezentativ pentru afacerea ta, mai ales numele site-ului si al firmei. Realizarea materialelor promotionale pentru locurile in care se pot gasi clientii tai pot juca un rol vital, chiar, pentru a castiga clienti de calitate si popularitate pe masura. Obiecte personalizate, cum sunt: pixurile, servetelele, magnetii de frigider, ceasuri, brichete, baloane, rulete, carnetele promotionale, post-it-uri si multe afise pot crea valoe pentru tine in viziunea clientului. Depinde doar de tipul de afacere detinut de sectorul de clienti destinatari. Toate materialele trebuie sa aiba adresa site-ului, a sediului social, un logo si numele sau brandul scris vizibil. Totodata, niste autocolante destul de vizibile si de mari de lipit pe masina ta pot promova foarte bine in oras. E afacerea ta si esti liber sa procedezi la fel ca si marile companii, atata timp cat acestea nu ocupa 50 la suta din suprafata masinii.

Nu in ultimul rand, au ramas, dar nu sunt cele din urma, metodele de promovare online, pe internet, prin intermediul site-ului tau web. Inscrierea sa in directoare web de site-uri, crearea de bloguri pe domeniul si obiectul de activitate al site-ului care sa sustina prin linkuri interne si prin dierite articole ceea ce oferi tu. O alta metoda poate fi organizarea de concursuri si promotii pentri clienti prin care ii fidelizezi si prin care esti recomandat chiar de cei existenti si celorlalti care sunt pe piata.
Trebuie sa stim ca site-urile social media sunt cele care ajuta foarte mult o afacere prin paginile si prin tot ceea ce ofera clientilor. Conturi pe retelele cele mai populate, cunoscute mai ales in Romania, sunt adevarate generatoare de popularitate si profit. Promovarea materialelor si a intregii tale activitati ii apropie si creeaza incredere in randul posibililor clienti si al potentialilor parteneri chiar.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu