luni, 26 mai 2014

Exista branduri care si-au creat abia acum, in 2014, un cont pe facebook?

Exista branduri sau firme mai mici ori mai mari care au descoperit foarte recent facebook-ul si beneficiile sale. Mai exact, exista foarte multe firme in Romania care pana recent nu luau in considerare promovarea si gasirea clientilor prin intermediul web-ului si mai ales al retelelor sociale.
Acest lucru datorat in special faptului ca nu cunosc prea multe despre ce poate oferi si cum poate fi utilizat. Ei considera ca site-ul nu este mai mult decat un alt canal traditional de marketing unde, pur si simplu, afiseaza mesaje comerciale dar nimic mai mult.

Multe firme specializate pe marketing online, social media si pr au avut de-a face cu firme care au venit sa colaboreze cu idei preconcepute sau fixe, dobandite nu stie exact de unde, insa destul de neproductive daca nu cunosc exact mecanismul acelor conturi business si al fanilor pe care ii au. Perceptia conform careia multi fani, like-uri sau followeri reprezinta vanzari maxime sunt foarte frecvente, insa atunci cand li se explica cum sta treaba cu facebook la acest capitol atunci sse mai "dezumfla" si se inteleg cat de important sau nu este sa fi vizibil pe toate retelele de socializare.
Atunci cand inteleg ce face facbook si ce se intampla cu mesajele pe care ei le posteaza si cati oameni ajung sa le vada, se resemneaza si incep sa intre mental in lumea reala a marketingului prin continut si a industriei social media.

Incep sa inteleaga ca orice serviciu pe care il primesti, fie el cat se poate de nesemnificativa, aparent doar, trebuie platit cu o suma mai mare sau mai mica, in functie de nevoie. Dilema centrala a schimbarilor pe care le-a impelmentat facebook-ul este, de fapt, necesitatea platii pentru ca fanii sa vada mesajele si postarile pe care le pui, pe langa serviciul de a-i aduna. Ideea este ca ei trebuie sa inteleaga ca o data platesc, unei firme, pentru a aduna fani si clienti pe facebook, dar pe de alta parte trebuie sa plateasca facebook-ului pentru ca fanii sa vada mesajele si toate postarile pe care ei le afiseaza pe wall-ul lor.

Facebook monetizeaza de ceva vreme toate serviciile si facilitatile pe care le ofera firmelor, in comparatie cu perioade tecute in care oferea totul gratuit. Profiturile platformei sunt uriase iar acest lucru ii motiveaza sa isi creeze noi strategii de a se mentine pe piata in primul loc, fata de alte retele si canale social media.
Ceea ce a facut reteaua a fost sa incurajeze si sa obisnuiasca brandurile si utilizatorii in privinta ideii: cantitate inseamna calitate si, deci, popularitate. Acum practic trebuie ca toti utilizatorii facebook sa stie ca platesc pentru dreptul de a afisa mesaje si de a fi vazute de oameni.

Sa ai o pagina facebook, un cont de firma, inseama sa mentii leagtura cu clientii, cu fanii, sa ii informezi, sa ii implici in activitaea ta, sa vezi ce cred clientii despre produsele si serviciile oferite, pentru asistenta tehnica si relatii clienti, pentru a stabili situatia si dinamica pietei. Facebook-ul si, in general, retelele de socializare nu sunt pentru vanzare, sau se axeaza pe partea de vanzare destul de timid, iar cei care o fac, iese ceva agresiv. Prin social media ii tii pe fani aproape, arati ca esti deschis si ca ii apreciezi, insa vanzarile chiar si cele care se refera la gazine online, trebuie facute direct pe site si nu pe retea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu