luni, 18 august 2014

Cum ne mai promovam businessul online pe timp de criza

Exista nenumarate reguli si oameni care au redactat si scris carti despre promovare online, marketing si utilizarea tehnicilor cele mai potrivite si de succes pentru promovarea online pe timp de criza, dar mai ales cum ne utilizam resursele financiare pe promovare de calitate si cu rezultate uimitoare sau pe care ni le dorim.

Probabil ca exista multe firme care, in perioada de apogeu al crizei cautau sa vada unde trebuie sa aloce mai multe sume de bani si unde trebuie sa scada, insa cei care reduc de tot cheltuielile cu promovarea in cativa ani ajung sa dea faliment. Nu o spun eu, ci niste specialisti cu peste 8 ani de experienta in domeniul promobvarii si al marketingului. Acestia spun ca promovarea si reclama au ramas peste veacuri cum se spune, sufletul sulfetul comertului. Si au dreptate. Promovarea trebuie a fie privita ca pe o investitie pe termen lung si nu ca pe o sursa care iroseste bani fara a vedea rezultate. Acestea se vad in timp si avand rabdare. Multi oameni spun ca isi promoveaza afacerile, insa totul ramane la stadiul teoretic, nu trec la fapte, astfel partea practica a stetegiei pentru criza este inexistenta.

Multe companii reduc cheltuielile cu promovarea fie ea online sau offline pentru ca o vad cape o cheltuiala inutila. Din contra, nu este asa. Atunci cand apar lovituri din multe parti in mediul business, firmele trebuie sa stie ca banii sunt tot in mana clientului si ca el cauta ceva de calitate, dar pentru a ajunge la firma ta, trebuie sa promovezi ce ai de oferit pentru ca pe timp de restriste sa ai parte de profit si nu de minus in zona de monetizare a eforturilor. Este bine sa ne gandim ca antreprenori la raspunsurile intrebarilor: Cu ce sunt mai bun decat concurenta? Ce ofer in plus pentru ca clientii sa cumpere de la mine? Si de ce as alege un anumit produs si nu altul?

Niste legi general acceptate de marketeri sunt: stabilirea prioritatilor, testare si apoi cheltuire, decideti ce anume va face diferiti de concurenta, trebuie sa incepeti cu consumatorul sau clientul si nu cu produsul, trebuie sa utilizati elemente si formule testate nu ghicite, trebuie sa oferiti detalii despre ce face un anumit produs si nu despre ceea ce este, trebuie sa vedeti amanuntit ce functioneaza si ce nu functioneaza mai putin in abordarea pe care o aveti, sa urmariti care este cea mai buna strategie de comunicare si de transmitere a mesajului si apoi treceti la culegerea fanilor si a clientilor, dar cel mai important intr-un business este sa nu il abandonati.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu