miercuri, 13 august 2014

Multi spun: "nu vedem utilitatea unui site responsive de companie", dar de ce este el necesar astazi

Intotdeauna daca detinem un business online, un magazin e-commerce, un blog si nu numai, schimbari de orice fel si imbunatatiri sunt necesare periodic, insa acest lucru inseamna costuri
si cheltuieli din buget, iar problema este ca nu analizam cum trebuie situatia si nu privim in mod real aceste aporturi ca pe niste investitii. Este, intr-adevar, constisitor sa te apuci practic de crearea unei noi variante de site de companie dedicata accesarii de pe mobil sau chiar sa transformi site-ul intr-unul cu responsive layout. Dar daca privim lucrurile de pe cealalta parte a baricadei, adica din perspectiva unui vizitator sau potential client, cand site-ul nu se vede asa cum ar trebui atunci cand este accesat de pe un smartphone, telefon mobil cu conexiune la net sau o tableta, esti sigur ca vrei pierde clienti si profitul iti va scadea.

Cei care detin o firma, un business de orice tip sau din orice industrie si stiu ca prin intermediul site-ului pot mentine o relatie stransa cu clientii lor, vor ca toti clientii alaturi de cei potentiali sa poata accesa site-ul de oriunde se afla si de pe orice dispozitiv, fix sau mobil. E posibil ca 20 la suta dintre vizite si clienti sa iti vina din online. Trebuie sa mentii comunicarea cu ei prin adaptarea la noile cerinte de piata. Daca ei utilizeaza frecvent telefonul, fii pe placul lor si intampina-i cu varianta de web deisgn a site-ului care poate fi usor si rapid accesibil de pe device-ul pe care il prefera.

Poti sa ai cateva mii de vizitatori lunar si o parte dintre ei, de exemplu 10 la suta, iti acceseaza site-ul de pe mobil. Daca acestia nu gasesc o lista de produse detaliata, un cos de cumparaturi sau un buton de realizarea a unei comenzi online, observa ca nu pot cumpara de la tine sau nu pot citi articolul d epe blog pentru ca nu ti-ai optimizat site-ul in mod responsive si parasesc site-ul tau, alegand unul al concurentei care, poate, a anticipat valul de emigratie al clientilor catre dispozitivele mobile de accesare a internetului.

Daca eziti la nesfarsit sa accepti ca oamenii utilizeaza internetul inclusiv pentru a cumpara online si nu agreezi faptul ca ar trebui sa te pui sa implementezi ideea de a te deschide tuturor clientilor, indiferent din ce mediu vin, risti sa pierzi un numar insemnat de oameni cu care a-i fi legat o relatie de comunicare esentiala pentru viitorul firmei. Fiecare sansa de schimbare pentru site trebuie sa fie o noua provocare, o noua metoda de a atrage clienti.

Sa ai un site cu design responsive sau un magazin online cu versiune mobila de accesare presupune cheltuieli care pot fi amortizate in cateva luni, investitia este pe termen lung si aduce beneficii privind audienta si monetizarea vizitelor clientilor pe site. Adevarul este ca exista mai multe tipuri de telefoane mobile cu rezolutii la fel de diferite care incarc usor site-urile online. Au acces la internet facil si de pe acestea se pot accesa o multitudine de site-uri care detin versiune mobila sau layout responsive. Acum ceva timp, exista varianta adiacenta site-ului principal care putea fi accesat de pe telefon, versune usor incarcabila pe un dispozitiv mobil. Azi, insa, industria si clientii cer ca site-ul sa detina responsive layout atunci cand este incarcat de pe o tableta sau un smartphone care au, tot asa, diferite rezolutii. Dispozitivele acestea sunt in numar tot mai mare si site-ul trebuie sa se adapteze automat la rezolutia lui.

Numarul de smartphone-uri si tablete au crescut constant de la primele aparitii, de prin anul 2012, oamenii utilizeaza aceste dispozitive in aproape orice domeniu al vietii de zi cu zi, sunt nedespartiti de acestea si singura solutie pentru firmele care detin un site este sa fie flexibile. Daca oamenii care acceseaza adresa web se chinuie cu asteptarea timp idelungat, cu gasirea continutului site-ului care ramane in formatul desktop chiar si atunci cand il acceseaza de pe un telefon mobil, este foarte probabil ca rezultatele sa fie fie pierderi de clienti si bani. Solutia cea mai buna este optimizarea site-ului, indiferent ca el este accesat de pe laptop, desktop, tableta, smartphone. Investitia este in primul rand asigurarea lor ca vor intra simplu pe site, acesta incarcandu-se cat se poate de rapid.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu